UR
Samhällskunskap
Fredagsmagasinet : Hade vi fel om internet?
Har internet förvandlats från en utopi till en dystopi? Tidigare ansåg man att internet kunde ge en fördjupad demokrati och frihet. Nu ser man i stället riskerna med extremism och polarisering. Ett samtal med Anne Kaun, professor i medie- och kommunikationsvetenskap, Niklas Selberg, docent i juridik, Joakim Wernberg, lektor i teknik och samhälle, och Andreas Bergh, docent i nationalekonomi och moderator. Inspelat den 11 oktober 2022 på Kulturen i Lund. Arrangör: Institute for public affairs vid Lunds universitet.